En blogg om min strikkehobby

lørdag 7. august 2010

Nystrikkede kjøkken håndkleder

Den siste uken har jeg vært hos min søster oppe i Tøbsberg. Det har vært utrolig deilig å komme seg bort litt, få litt fred og ro rundt seg. Ettersom yngstemann har reist på ferie med faren har jeg benyttet denne tiden til å finne på noe annet.

Her oppe er det igrunnen ikke så mye å finne på i den grad vi er vandt i byen. Dette er nemlig skikkelig på landet!! Men ååh så deilig da. Åkere så langt øyet kan se, og veldig beskjedent med biltrafikk.

I den anledning har jeg hatt mulighet til å strikke litt. Denne gangen ble resultatet kjøkken håndklede. Det er litt morro å ha noe som er litt utenom det vanlige – da mener jeg skikkelig hjemmelaget! Det er noe eget med det ser du. Gleden av å vite at dette har jeg laget selv. Jeg kommer fremover til å poste litt forskjellige ting som jeg strikker. Dette er nemlig min store hobby!

DSCN3915Denne gangen brukte jeg limegrøng og hvitt. Garn som er brukt er  “Petunia” 100 % Maco Bomull. Det går tre nøster til hvert håndkle. Veldig kjekt å kunne vaske dette på 60 grader :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar